Returer & byten

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt (räknat från dagen du mottagit produkten) enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Vi erbjuder våra kunder 30 dagars returrätt. Returnerar du en oanvänd vara med eventuellt tillhörande etiketter inom 30 dagar återbetalas hela beloppet. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras. Avdraget avgörs från fall till fall. 

För att nyttja din ångerrätt kan du använda dig av vår ångerblankett online, eller returnera dina varor enligt stegen nedan. Konsumentverket erbjuder också en ångerblankett som du även kan använda dig av här.

Så här returnerar du din produkt

För att underlätta din retur, klicka på länken i din leveransbekräftelse eller följ stegen nedan:

    1. Klicka här och fyll i ditt ordernummer samt mailadress.
    2. Välj de varor du vill returnera. 
    3. Välj orsak till din retur.

      • Om du vill göra en reklamation, klicka på ”Gör en reklamation”. Ett meddelande skickas till vår kundservice som återkommer med mer information.

      • Om du vill göra ett byte väljer du den nya storleken/färgen i listan.

      Vänligen notera att ditt byte inte lämnar oss innan vi mottagit din retur på vårt lager. Återbetalning kan därför ske om bytet inte finns tillgängligt vid denna tidpunkt.
    4. Ditt serviceställe visas, klicka för att gå vidare.
    5. Skriv ut din returetikett.
       

      • Packa varorna samt eventuell bruksanvisning noga i en kartong. Du kan använda kartongen som varorna anlände i eller en annan kartong.

      • Fäst returetiketten
      på utsidan av kartongen. Se till att den gamla etiketten tas bort eller täcks helt av den nya.
    6. Lämna in paketet till angivet serviceställe.

      • Behåll alltid kvittot du får när du lämnat av paketet, om det försvinner i transporten behöver vi detta som bevis.

Kontakta vår kundtjänst via formuläret som finns här (öppnas i ett nytt fönster) eller telefon 0660-490890 om du har några frågor.

Personanpassade produkter  

Produkter som tillverkas enligt dina önskemål eller är uppenbart personanpassade (gäller Kånken Me och Kånken Me Mini) omfattas inte av ångerrätten (se beskrivningen av ångerrätten för mer information). För detaljerad information om defekta produkter, se våra villkor och avsnitt "9. Reklamation". 

Återbetalningsprocess

Vi kommer att använda oss av samma betalningssätt som du använde vid din beställning. Exempelvis: om det ursprungliga köpet gjordes med ett kreditkort sätter vi tillbaka summan på samma kort. Återbetalning sker inom max 14 kalenderdagar från att vi har tagit emot din returnerade produkt.

Reklamationsrätt

Som kund har du möjlighet att reklamera en vara inom 3 år från att du har tagit emot den. Observera att du endast kan reklamera varor hos oss som köpts via vår hemsida. Varor inköpta i butik/via återförsäljare ska vid reklamationsärenden hanteras av respektive inköpsställe som står angivet på ditt kvitto.

Om du vill öppna ett reklamationsärende på en vara inköpt via vår hemsida kontaktar du vår kundservice via formuläret som finns här (öppnas i ett nytt fönster) eller telefon 0660-490890.